Traditioner

Vi holder af højtider og gode traditioner i Tusindfryd. Vi har mange traditioner, der følger årets gang, og et par, som er helt særlige for os.

Fastelavn

Børnene kommer udklædt, vi slår katten af tønden og slutter af med fastelavnsboller.

Blomsterdag

I børnehaven afholder vi blomsterdag om foråret. Her kommer alle børn med en blomst, som vi sammen planter på legepladsen og er fælles om at passe i løbet af året.

Farvelfest

Når vi skal tage afsked med de kommende skolebørn, gør vi det med maner. Vi spiser fælles morgenmad om morgenen, hvor forældrene har mulighed for at sige farvel til hinanden, til personalet og de andre børn. Aftenen er børnenes aften. Her kommer de i flot festtøj, vi spiser pizza, børnene får et diplom, og en farvel-mappe, hvor vi har samlet alle de månedstegninger, de har tegnet i løbet af deres børnehavetid. Denne aften er en helt særlig fest, som alle børn glæder sig til og taler om, længe inden det bliver deres tur til at starte i skole.

Fødselsdag

Vi markerer Tusindfryds årlige fødselsdag den 1. juni.

Sensommerfest

Sommerfesten er for alle børn, forældre og personale. Den finder sted den første fredag i september måned og bliver arrangeret af forældrerådet.

Halloween

Vi pynter op med spøgelser og flagermus på alle stuer og børnene kommer udklædt i alskens hyggelige og uhyggelige kostumer.

Jul

Vi julehygger hele måneden med julesange, pebernødder, at pynte op mv. og vi holder en julehyggedag med forældrene.

Forældremorgenmad

En gang årlig arrangerer vi forældremorgenmad på legepladsen i både vuggestue og børnehave. Her har vi mulighed for at drikke en kop kaffe, spise lidt og tale sammen, inden dagen rigtig begynder.